Contentpartner

Dieses Dokument zum Druck aufbereiten

CFB vom 03.12.2012, Heft 08 , Seite 392 - 396, CFB0484995

The Relevance of Price Models in Value Relevance Research - A Comment on “The Economical and Econometrical Relevance of Value Relevance Studies” by Christian Fieberg (CFB 4/2012 p. 194 (203))

Value relevance research has created a remarkable body of literature evaluating the quality of accounting information from the perspective of equity markets. In his paper “The Economical and Econometrical Relevance of Value Relevance Studies” Christian Fieberg argues that especially when levels (or price) models are applied the results of the respective value relevance studies might be irrelevant due to statistical problems. The objective of this comment is to illustrate that also price models have their merits. From an economic point of view price models are superior to return models and allow valuable insights on the ability of accounting data to provide decision useful information. Beyond, from an econometric point of view the statistical problems discussed in the paper are likely to be not as severe as argued by the author. Therefore, the conclusion of the paper that the results of value relevance studies applying price models might be irrelevant appears to be premature.

Gliederung

I.Introduction and Overview
II.The Economic Relevance of Value Relevance Studies Based on Price Models
III.The Econometric Relevance of Value Relevance Studies Based on Price Models
IV.Conclusion

Informationen zu den Autoren

Dr. Michael Ordosch, MBA, ist Associate bei VALNES Corporate Finance, Frankfurt/M. und externer Dozent im Bereich Internationale Rechnungslegung an der EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Wiesbaden, E-Mail: [email protected]


LOGIN ERFORDERLICH

Die Volltexte im CORPORATE FINANCE fachportal stehen nur Abonnenten zur Verfügung. Zur Anzeige eines Dokuments geben Sie bitte zunächst Ihren Benutzernamen und Ihr Passwort ein.

Sie sind noch nicht Abonnent von CORPORATE FINANCE?

Testen Sie jetzt kostenfrei CORPORATE FINANCE und das CORPORATE FINANCE fachportal. Bereits in der Testphase können Sie das Fachportal uneingeschränkt nutzen.

ODER:

Sie können dieses Dokument im Rahmen unseres Einzeldokumentverkaufs in unserem Shop erwerben. Klicken Sie dazu auf den Warenkorb.
Dieses Dokument im Shop erwerben.
© CFB, Fachverlag der Verlagsgruppe Handelsblatt GmbH 2012
Neu im CF-Fachportal
Finanzen im Mittelstand